banner

PENAJA

PEMINATKERIS
TERJAH
TERJAH
DIARIHAMIL
MYFADHLINSAKINA
MYFADHLINSAKINA
GELOMBANGPUTIH
GELOMBANGPUTIH
TERJAH
Advertise Now!
LETAK MAKLUMAT IKLAN
LETAK MAKLUMAT IKLAN

nuffnang 3

Peminat

Jumaat, 7 Januari 2011

Perkhidmatan Membeli dan Menjual Keris

salah seorang rakan yang merupakan pengumpul keris berminat untuk menjual koleksi kerisnya melalui blog tamingsaripurba, bagi sesiapa yang berminat untuk membuat koleksi keris sebagai senjata,perhiasan dan cenderamata bolehlah menghubungi saya untuk membuat tempahan dengan memberikan jenis dan harga keris yang ingin dibeli.

143 ulasan:

  1. Saya ade bebrapa keris yg ingin dijual macam mane ye?

    BalasPadam
  2. salam...sy pengemar keris lama dan mempunyai beberapa bilah keris lama dan sy ingin membeli keris lama yg tdk "btuan" di sluruh negara utk membuat hiasan...mepunyai sekurang² 7 lok dan berwarna hitam atau coklat gelap... fb/email sy baalbayaro_3@yahoo.com
    thx...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy ingin lepaskn keris,berminat?blh call 0164210912. Firdaus

      Padam
    2. Say pun nak lepas pusaka saye blarak sineret,

      Padam
    3. Sya ada keris lama dijumpai d gua area sabah cantik acuannya dianggar kira2 ratusan tahun kerana tertanam DALAM tanah tetapi tdak berkarat dan elok lg..sya ingin jual klw berminat sila kol 01131433431...

      Padam
    4. Sya ada keris lama dijumpai d gua area sabah cantik acuannya dianggar kira2 ratusan tahun kerana tertanam DALAM tanah tetapi tdak berkarat dan elok lg..sya ingin jual klw berminat sila kol 01131433431...

      Padam
    5. Masih adakah kerisnya abang john ? Sy berminat & kira2 maharnya berapa

      Padam
    6. Assalam keris sangkar 2 bilah, 7lok, warna hitam.. boleh direct hubungi/wasap 0173066816

      Padam
  3. Saya memiliki 1 keris lama dan ingin menjualnya.Bagaimana ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila call atau sms sy 0199850554

      Padam
  4. saya mempunyai 3 bilah keris lama warisan dari moyang saya tapi saya tak berminat untuk menyimpannya. kalau berminat hubungi saya di talian 0133714958

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau belum dijual lagi tolong hubungi saya pada talian 0129695647

      Padam
    2. Kalau belum dijual lagi tolong hubungi saya pada talian 0129695647

      Padam
    3. Kalau belum dijual lagi tolong hubungi saya pada talian 0129695647

      Padam
    4. Mr. Jagan..I've ko u just now but u didn't answer..do return my kol as soon as u get this message.. Tq..012-9559096

      Padam
    5. Masih adakah kerisnya bang ? Sy berminat

      Padam
    6. Saya ada keris rm650 nk call says 0124240549

      Padam
    7. Saya ada keris nk jual rm650 je nkcall says 0124240549 syauqi

      Padam
    8. Askm..nk tanya skit boleh bgi gambar x

      Padam
  5. salam... sy ade sebilah jeris lame untuk dijual... macam mane ye.. ZAID 017-3714568

    BalasPadam
  6. salam en kamarul....ada x keris yg boleh buat intraosseous.jika ada tolong pm kn harga yer....

    BalasPadam
  7. Saya ada 2 bilah keris, keris singo barong luk 13, Dan keris sunda untuk dijual, keris pusaka jika berminat boleh Emil saya di khairulfitri40@gmail.com

    BalasPadam
  8. Assamualaikum...sy ingin menjual beberapa bilah keris...kepada sesiapa yg ingin membeli hubungi saya. 0129479592

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assamualaikum sy nk jual keris....sesapa nk hubungi saya 0124240549 syauqi

      Padam
  9. Salam semua. Saya mempunyai sebilah keris lama untuk dijusl. Sila hubungi Azmi 0196841339. Saya akan mngirim gambar melalui whatsapp diatas permintaan.

    BalasPadam
  10. Asalammualaikom,, sy ingin menjual keris kama,, jenis keris picit,, di anggar kan usia lebih dari 300 tahun sebelum kedatangan islam,,boleh hubungi saya 0194722788

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih adakah kerisnya bang sufi ? Sy berminat

      Padam
  11. Asalammualaikum..sy ingin menjual keris org sg sabah rm10k,berminat hubungi sy 0175424107

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum.. Saya ingin maharkn 1 keris.. contact 0176160196

    BalasPadam
  13. salam..saya ada satu keris lama..boleh dikatakan ini bukan keris biasa..sesiapa yang tahu melihat..pasti tahu ape fungsinye..saya dapat dari tanah jawa..daerah jawa tengah..sape2 berminat ingin membeli saya sedia menjualnye..call/sms..0136381211

    BalasPadam
  14. sy mempunya keris berusia lebih 200thn .keris 3 lok .utk di lepaskan . sesiapa yang berminat boleh hubungi sy 0162391909

    BalasPadam
  15. Sy ingin melepaskan ...ada 2 bilah...sepasang...keris nagasari dari jawa...berminat wasap sy 0142662754=sharul

    BalasPadam
  16. As'kum.saya ada srbilah keris lama satu besi dari hulu ke bilah.keris ni terkenal dgn nam keris berdarah@keris enam beradik kesultanan selangor.satu artikel dlm majalah mastika tahun berapa dya tk ingat,sebilah telah dijumpai di Penang dan telah ditawarkan dgn harga rm40000.sesiapa berminat untuk melihat gambar @ membelinya bole watsap saya di 0177045458.lokasi johor bahru.

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  18. Salam.. Saya mempunyai sebilah keris kurun ke12 yang ingin dimaharkan.. Sesiapa yang ingin memilikinya boleh menghubungi saya . 0178352897- 0178352807 - 0128403633

    BalasPadam
  19. saya punya keris harganya 1 trilyun asli no tipu,no nego..bisa berdiri 24 jam, berkhodam,..pm me klo mw liat langsung barangnya burjomamat@gmail.com (dari harganya mw tau kan kegunaanya? ) keris kanjeng kyai sapu jagat

    BalasPadam
  20. sy ade sebilah keris lama dan dua bilah parang panjang lama..berminat?hubungi 0177645124

    BalasPadam
  21. saya ada keris lama pusaka sapa minat pm sya k..0125278442 keris ilmu silat pendekar tujuh

    BalasPadam
  22. Salam sejahtera, saya ada sebilah sundang jawa yg panjangnya selengan,kini saya ingin melepaskan koleksi kesayangan saya pada yg sesuai dan berminat.cal 0188721075.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  23. Salam...Pedang samurai jepun thn1213.boleh buat tali pinggang.rm30k.berminat hubungi saya 0145308228

    BalasPadam
  24. Saya mahu jual keris lama pusaka.sila call atw wasap 0146154169

    BalasPadam
  25. assalam saya ada keris lama 12 luk berminat wasap 0129022726

    BalasPadam
  26. Salam.. saya memiliki sebilah keris yg tidak bertuan.. Kelebihan keris ini.. ia mampu berdiri tanpa dipegang.. jika ada sesiapa yg berminat untuk memiliki keris ini.. sila hubungi sy +0195073938 (call, msj or wassup)

    BalasPadam
  27. sya ada keris singo barong minatminat pm 0125278442

    BalasPadam
  28. Saya nak jual keris kembang gading abad 13 atau pada tahun 1215, keris peninggalan moyang kawan saya dia nak jual, barang ada kat jakarta dan sudah di tengok kan kat musium di taman mini jakarta ada surat keterang ke aslian barang, yg berminat boleh call sye. 0173551303

    BalasPadam
  29. Salam..saya ad keris pusaka yang tak mahu simpan..kepada En.kamarul atau sesiapa yang berminat boleh whatsap no 0139171517 /0139197054..gambar akan saya kirimkn kt dlm whatsap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih adakah kerisnya bang...sy berminat

      Padam
    2. Salam sy ada keris nk jual rm650 berminat call sy 0124240549 syauqi

      Padam
  30. Salam semua
    sy nak jual sepasang (2 bilah) keris gelanggang tempur machan putih. 7 & 9 luk
    ulu ayam teleng, sarung & sampin berkalimah allah
    maharnya RM500 untuk sepasang (2 bilah)
    Berminat whatsup/ sms nanti sy hantat gambarnya
    019 2031016

    BalasPadam
  31. Keris lama berusia 300. Sila hubungi saya 0136743468..

    BalasPadam
  32. Keris lama berusia 300. Sila hubungi saya 0136743468..

    BalasPadam
  33. As salam..sy memiliki 8 jenis keris dari seberang..ade yg baru dn juga yg lama berusia 300 dan hmpir 200..barang cntik..asli..dijaga dgn baik.. harga Rm1600 keatas...klu btl beminat bleh call saya..01119289077. .brang ade area kota bharu kelantan..

    BalasPadam
  34. Assalamualaikum,sy ingin menjual keris dan sejenisnya ... apabila berminat silahkan hub saya +6281357172036 , Terimakasih

    BalasPadam
  35. Assalamualaikum,sy ingin menjual keris dan sejenisnya ... apabila berminat silahkan hub saya +6281357172036 , Terimakasih

    BalasPadam
  36. saya ad keris emas lama .yg dijumpai berhampiran rumah monafendi dikijal. saya membeli nye . saya mahu bertanya. selepas membeli keris lama itu, pada lengan saya mcm kne cop sme dengan ukiran pada mata keris. adkah nie norma terjadi bilal bertkar tuan.

    BalasPadam
  37. Saya mempunyai keris panglima hitam berkhalimah seluruh bilah dan keris kasawari jantan untuk dilepaskan,harga beli kedua keris adalah rm2100,ingin memaharkan keduanya dengan harga rm1500,berminat whatsapp di 0178534187.

    BalasPadam
  38. Slm..SEKARANG..sy ade 3 bilah senjate lame mnyerupai keris, seakan2 pedang bugis on mcm, seakan2 arab pn ye..sumenye 3..dn sy nk jual scepat yg blh dgn hrge srendah rm1500

    BalasPadam
  39. Sile hibungi sy di no 017-2157702..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saya ada Keris satu inci saga ingin menjualnye ada sepasang

      Padam
  40. saya dari indonesia saya mau menawarkan keri dari tanah jawa majapahit, namanya keris anoman siapa minat hub: +6282142024306 gambar email: jou_j@ymail.com

    BalasPadam
  41. Salam,saya nak lepaskan keris sundang panjang lengan kepada yang berminat..harga mahar rm800 termasuk pos ke seluruh malaysia..berminat?whatsapp saya di 0178534187.

    BalasPadam
  42. Salam,saya nak lepaskan keris sundang panjang lengan kepada yang berminat..harga mahar rm800 termasuk pos ke seluruh malaysia..berminat?whatsapp saya di 0178534187.

    BalasPadam
  43. saya nak lego keris nagasari 12lok wasap 0129022726

    BalasPadam
  44. Pedang lama untuk di tukar milik. Hanya kepada yg betul2 berminat dan yg tahu menilai. untuk gambar info lanjut dan mahar sila whatsapp 0138771086

    BalasPadam
  45. Salam,tongkat komander kalimah seluruh bilah,dmaharkan harga mampu milik,rm200 termasuk pos laju ke seluruh malaysia....berminat whatsapp di 0178534187

    BalasPadam
  46. Salam sy ada keris kecil sy nk lepasknnye kalau berminat cl saya....0179514513

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum
    Kepada yang berminat untuk membeli keris saya mempunyai 2 keris yang ingin dilepaskan sila whassapp sy di talian 013-2002004

    BalasPadam
  48. Assalamualaikum
    Kepada yang berminat untuk membeli keris saya mempunyai 2 keris yang ingin dilepaskan sila whassapp sy di talian 013-2002004

    BalasPadam
  49. Salam. Saya nak maharkan dua bilah keris lama satu keris terbelah tengah dan satu lagi keris mayam mekar berusia lebih 300 tahun. Berminat boleh wassap atau sms sy 0107000754. Zul.

    BalasPadam
  50. As salam semua...saya nak jual keris pusaka peninggalan arwah abah saya sepasang berkhadam,salah satu darinya boleh berdiri.berminat boleh whatss ap atau sms saya.Faizal 013-2925177

    BalasPadam
  51. Harap yang berminat boleh hubungi saya faizal 013-2925177

    BalasPadam
  52. Salam,saya mempunyai sebilah keris lama yg dijamin rare,dan sebilah badik lama...keris bilah lama,pakaian baru,harga keris lama rm1800,badik rm1000,keris mmpunyai khadam alami sbab keris mmg berusia ratusan tahun...ambik keduanya sya bagi rm2500 termasuk postage seluruh malaysia..untuk serius buyer sbab brang mmg terjamin kualiti lama..berminat?whatsapp di 0178534187.

    BalasPadam
  53. Badik lama juga khadam alami

    BalasPadam
  54. Sape 2 ingin menjual keris kepada saye sila hubungi nombor ini. 0196123077

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya ada 2 bila keris sunda antik dan mempunyai keindahan untuk dijual berminat hubungi 0175539008 (wassap)

      Padam
    2. Salam saya nk jual keris rm650 nk call saya 0124240549 syauqi

      Padam
  55. Salam,badik dan keris lama antik...ade juga keris baru..harga dari rm200-rm2000.berminat?whatsapp di 0178534187

    BalasPadam
  56. Salam..saya ingin melepas keris pusaka majapahit.jika berminat boleh hubungi sy 01152595093

    BalasPadam
  57. Salam..saya ingin melepas keris pusaka majapahit.jika berminat boleh hubungi sy 01152595093

    BalasPadam
  58. Salam sy nk jual keris kecil da tulisan jawi klu berminat cl sy 0179514513

    BalasPadam
  59. Salam...saya hendak memaharkan dan melepaskan keris lama dan badik lama...,khadam alami insyaallah...hnya yang serius buyer saja ye,harga mahar buka rm1300 keris..rm700 badik. Keduanya rm1500....free postage seluruh malaysia...kepada yg serius saja...

    BalasPadam
  60. Saya dari Jawa Indonesia, berniat lepas untuk di maharken 5 keris kuno asli pamor bagus, bekas koleksi sendiri dan saya maharkan satu paket tidak bisa terpisah. Antara lain Melatirinonce,mrutusewu,pedharingankebak luk 3, Ngulitsemangka besi hijau dan kebolajer tirtotumetes....itu penamaan pamor di Jawa...jika minat sikahkan Whatsup ke saya (+6285717509000). Foto akan saya sertakan dan nilai maharnya. Semua adalah keris kuno bekas koleksi pribadi...(you can speak english to me if needed).Terima kasih

    BalasPadam
  61. Kesemua keris diatas bertuah kuno bukan buatan empu zaman sekarang. Beberapa bertuah untuk kerezekian kemakmuran dan ada yang khusus untuk pertanian perkebunan dan wibawa kharisma. Mrutusewu dan melati rinonce adalah jenis pamor langka, luk 3 jangkung untuk cita cita pamor halus ningrat, ngulit semongko besi dingin istimewa, semua keris luruanya besi matang tempa jika dijentik berdengung panjang...

    BalasPadam
  62. Kesemua keris diatas bertuah kuno bukan buatan empu zaman sekarang. Beberapa bertuah untuk kerezekian kemakmuran dan ada yang khusus untuk pertanian perkebunan dan wibawa kharisma. Mrutusewu dan melati rinonce adalah jenis pamor langka, luk 3 jangkung untuk cita cita pamor halus ningrat, ngulit semongko besi dingin istimewa, semua keris luruanya besi matang tempa jika dijentik berdengung panjang...

    BalasPadam
  63. Salam,keris dan badik utk dilepaskn....bilah lama dan berkhadam alami,insyaallah....harga keris rm1000,harga badik rm500,perlukan duit tujuan dilepaskn...mohon serius buyer yg dpat mmbantu sya..wassap di 0178534187..

    BalasPadam
  64. Saya ada keris lama berukuran 12cm..diperbuat dr tembaga..dr hulu hingga ke sarung nye tembaga..saya nk jual jika kena ngan harga..ianya sepasang..hubungi saya rahman 014-9105422/017-9096827..

    BalasPadam
  65. Salam,keris dan badik utk dilepaskn....bilah lama dan berkhadam alami,insyaallah....harga keris rm1000,harga badik rm500,perlukan duit tujuan dilepaskn...mohon serius buyer yg dpat mmbantu sya..wassap di 0178534187

    BalasPadam
  66. Saya nak jual keris sepasang berkhadam berminat boleh hubungi saya Rm70k berminat boleh whatsapp saya (Faizal 0132825177) harga boleh nego lagi...

    BalasPadam
  67. Saya nak jual keris sepasang berkhadam berminat boleh hubungi saya Rm70k berminat boleh whatsapp saya (Faizal 0132825177) harga boleh nego lagi...

    BalasPadam
  68. As salam saya ada keris berkhadam sepasang nak di jual RM70k,berminat boleh hubungi saya Faizal 013-2925177..harga boleh nego lagi..

    BalasPadam
  69. As salam saya ada keris berkhadam sepasang nak di jual RM70k,berminat boleh hubungi saya Faizal 013-2925177..harga boleh nego lagi..

    BalasPadam
  70. Salam..sepasang keris kecil naga sosro ingin dilpskn ngan harga terbaek..berminat call segera 0149105422/0179096827

    BalasPadam
  71. Salam..sepasang keris kecil naga sosro ingin dilpskn ngan harga terbaek..berminat call segera 0149105422/0179096827

    BalasPadam
  72. salam sejahtera.. bg tuan/puan yg memiliki barangan antik yg ader keindahan... boley whtsp sy di 0146136335 untuk wat urusan. smua barang hendaklah alami, bukan asmak. smua urusan cash n carry. smenanjung malaysia sahaja. tq

    BalasPadam
  73. Saya ingin menjual 2 bilah keris

    1) keris besi putih..berasal dari bangsa melanau sarawak...pernah dimiliki oleh seorang pendekar silat sapek malanau..diberikan kepada saya suatu ketika dahulu..sy ign menjualnya..sifatnya byk kelebihan y sy sendiri tak boleh rungkaikan..ramai yang inginkan keris ini..tp sy ingin menjualnya dgn harga y sepatutnya..berdasarkan keunikan dan kelebihan pada keris ni dgn harga 10kMYR

    2) Keris Serong: pernah diberikan kepada sy oleh seseorang di kuala lumpur..keunikan keris ini pembuatannya tidak begitu lurus..dan serong sedikit..besinya sering berubah warna putih, hitam, kemerahan2an dan kelabu..adakalanya menampakan nombor dan tulisan jawi..jika diizinkan..keris tersebut boleh mengeluarkan asap dan haba..keris ini perlukan tuan y benar2..dgn ketetapan harga 25kMYR

    Harga boleh dirunding
    Jika ingin melihat keris ini..dan berminat..sila hubungi sy 0129118671 (whatsapp)

    BalasPadam
  74. Saya ingin menjual 2 bilah keris

    1) keris besi putih..berasal dari bangsa melanau sarawak...pernah dimiliki oleh seorang pendekar silat sapek malanau..diberikan kepada saya suatu ketika dahulu..sy ign menjualnya..sifatnya byk kelebihan y sy sendiri tak boleh rungkaikan..ramai yang inginkan keris ini..tp sy ingin menjualnya dgn harga y sepatutnya..berdasarkan keunikan dan kelebihan pada keris ni dgn harga 10kMYR

    2) Keris Serong: pernah diberikan kepada sy oleh seseorang di kuala lumpur..keunikan keris ini pembuatannya tidak begitu lurus..dan serong sedikit..besinya sering berubah warna putih, hitam, kemerahan2an dan kelabu..adakalanya menampakan nombor dan tulisan jawi..jika diizinkan..keris tersebut boleh mengeluarkan asap dan haba..keris ini perlukan tuan y benar2..dgn ketetapan harga 25kMYR

    Harga boleh dirunding
    Jika ingin melihat keris ini..dan berminat..sila hubungi sy 0129118671 (whatsapp)

    BalasPadam
  75. Awbt tuan2 puan2, sekira ada keris bermasalah atau takut dengan nya hubungi saya di talian 0199850554 faez. Ceritakan tentang permasalahan keris tersebut atau barang2 lama2 yang lain. Terima kasih. Faez

    BalasPadam
  76. Assalammualaikum.. Disni sy ingin melepaskn 4 bilah keris peninggaln arwah pakcik sy.. Yg dijaga rapi.. 1keris 99nama Allah harga buka 9k tak bersarung.. 1bilah keris yg cukup lama usianya hrga buka 7k cukup lngkap.. 2bilah keris lama harga buka 5k tak bersrung.. Harga blh bincang..sy mls nk simpn keris ni lama2.. Byk pekara pelik terjd.. Dlm rumah sy.. Hrga blh runding lagi klu btl2 berminat blh call atau wassap sy 0199830828.

    BalasPadam
  77. Saya ada alquran antik besar kotak mancis kecil lama .sapa berminat call 011 11489311

    BalasPadam
  78. Saya ada alquran antik besar kotak mancis kecil lama .sapa berminat call 011 11489311

    BalasPadam
  79. Saya ada alquran antik besar kotak mancis kecil lama .sapa berminat call 011 11489311

    BalasPadam
  80. Saya satu barang lama... penberian seorang guru pada saya... kerana sekarang ni saya betul2 dalam kecemasan memelukan wang... sesunguh nya Allah lebih mengetahui berharga barang itu pada saya... sebuah pisau... sapa2 yang ingin menbeli hubungi saya 01127837513 atau whatassp

    BalasPadam
  81. Saya satu barang lama... penberian seorang guru pada saya... kerana sekarang ni saya betul2 dalam kecemasan memelukan wang... sesunguh nya Allah lebih mengetahui berharga barang itu pada saya... sebuah pisau... sapa2 yang ingin menbeli hubungi saya 01127837513 atau whatassp

    BalasPadam
  82. Saya satu barang lama... penberian seorang guru pada saya... kerana sekarang ni saya betul2 dalam kecemasan memelukan wang... sesunguh nya Allah lebih mengetahui berharga barang itu pada saya... sebuah pisau... sapa2 yang ingin menbeli hubungi saya 01127837513 atau whatassp

    BalasPadam
  83. Saya satu barang lama... penberian seorang guru pada saya... kerana sekarang ni saya betul2 dalam kecemasan memelukan wang... sesunguh nya Allah lebih mengetahui berharga barang itu pada saya... sebuah pisau... sapa2 yang ingin menbeli hubungi saya 01127837513 atau whatassp

    BalasPadam
  84. Saya menpunya sepasang keris diperbuat dari TULANG MAWAS dan disisip dengan ayat2 AL QURAN. Saya ingin lepas keris tersebut dengan mahar sebanyak RM 55k. Kepada sesiapa yang berminat sila hubungi saya 016-9226759 - ANUAR

    BalasPadam
  85. salam semua....saya ada barang pusaka...satu keris picit dan satu mata tombak atau lembing,x tau sangat,dah x tau nk letak simpan mana,sesiapa perminat terus call je 0176170545 lan,call terus,sms x layan

    BalasPadam
  86. salam semua....saya ada barang pusaka...satu keris picit dan satu mata tombak atau lembing,x tau sangat,dah x tau nk letak simpan mana,sesiapa perminat terus call je 0176170545 lan,call terus,sms x layan

    BalasPadam
  87. Awbt tuan2 puan2, sekira ada keris bermasalah atau takut dengan nya hubungi saya di talian 0199850554 faez. Ceritakan tentang permasalahan keris tersebut atau barang2 lama2 yang lain. Terima kasih. Faez

    BalasPadam
  88. Saye mahu mjual keris, lembing, pisau, @ barang2 lama whssap saye 0139676308..semua barang kualiti sangat tinggi..insyallah..

    BalasPadam
  89. Sy ada sbilah keris lama utk d jual.jika berminat boleh wahtssap sy 0109792349

    BalasPadam
  90. Sy ada sbilah keris lama utk d jual.jika berminat boleh wahtssap sy 0109792349

    BalasPadam
  91. As salam wtb. kepada sesiapa yang berminat untuk memiliki keris lama dalam simpanan saya ada 2 bilah iaitu keris berlok 7 (sempena*)dan keris lurus (Sepukal*)saya bukan orang yang ahli dalam bidang ini-- rujukan* http://margajebat.org/keris_1.html jika kena pada harga Maharnya saya dengan rela hati ingin melepaskan kedua-dua bilah keris itu kepada insan yang pandai menjaga ,menghargai dan menyayangi warisan kesenian budaya bangsa kita ini. Kepada sesiapa yang berminat bolehlah emel kepada saya di alamat one2zoom@gmail.com

    BalasPadam
  92. Saya ada keris luk 13. Keseluruhan besi. Jika berminat Boleh what app saya di 019 6624220

    BalasPadam
  93. Saya ada 5 keris lama dalam simpanan. Ingin menjual kesemua simpanan. Sapa2 ingin membeli boleh merujuk link http://www.mudah.my/Barang+lama-50116740.htm?last=1

    Ataupun terus whatsapp saya di 0149243062

    BalasPadam
  94. Assalamualaikum..sy ingin maharkan 1 keris.panjangnya 1 jengkal.hubungì 0136497492

    BalasPadam
  95. Assalammualaikum saya ada keris sangkar 2bilah.. mempunyai 7 luk.. SERIUS BUYER boleh hubungi/wasap untuk tetap hari dan masa untuk jumpa 0173066816.. t.k

    BalasPadam
  96. Sye ade mempunyai sebilah keris pamor tanpa pkaian,wesi kuning(kepompong sarang ade jarum)gelang naga tembaga antik,cemeti tembaga,kayu tas sedepa pjng,buluh tumpat sedepa dll smua ini hendak di lpskn,mahar adik beradik kpd yg berminat hubungi segera zul jb 0197349431

    BalasPadam
  97. Salam buat semua...
    Sebilah keris pendek berukuran 9cm & mempunyai tulisan (khalimah) pada kedua bilah untuk sy lepaskn kpd yg berminat.. jika berminat sila tingalkan komen berserta no telefon utk sy hubungi...

    BalasPadam
  98. Assalamualaikum tuan, sy ada beberapa bilah keris lama yang ingin dilepaskan. Boleh hubungi sy iskandar 0199609096

    BalasPadam
  99. Salam...saya hendak melepaskan sebilah keris bilah lurus lama dan sebilah pedang lama..barang memang lama,keris berharga rm1500,pedang rm1500...ambil keduanya rm2800,berminat?whatsapp di 0178534187...barang ada di kedah..kepada yang serius sahaja kerana barang memang lama....

    BalasPadam
  100. Assalamualikum tuan ,saya ingin melepaskan dua bilah keris lurus,bercorak hujan emas dan naga

    BalasPadam
  101. Assalamualikum tuan ,saya ingin lepaskan dua bilah keris lurus ,satu bercorak hujan emas harga rm 1000 dan kedua bercorak naga di mulut naga ada batu berwarna merah harga rm 1800. kesemua harga boleh ronding ,siapa berminat col,wasep .0136789567

    BalasPadam
  102. Assalamualikum tuan ,saya ingin lepaskan dua bilah keris lurus ,satu bercorak hujan emas harga rm 1000 dan kedua bercorak naga di mulut naga ada batu berwarna merah harga rm 1800. kesemua harga boleh ronding ,siapa berminat col,wasep .0136789567

    BalasPadam
  103. Assalamualaikum. Sy ada keris picit utk dilepaskan. Harga blh runding.. Berminat ws sy 0125977209 atau call terus 0169824787

    BalasPadam
  104. saya ada barangan simpanan peribadi berupa sebilah keris ikhtiar perubatan dan 3 bentuk cincin yang ingin dimaharkan dengan nilai RM 650..sila wasap (0134033689) sekiranya berminat

    BalasPadam
  105. Saya ingin melepaskan pusaka keris kyai naga halimunanluk13, panjang seluruh 50cm,,
    Bila pegang bilah keris,,,telapak tangan
    Terasa sejuk hingga pergelangan tangan,,
    Originl antik,,,
    Washap (0196083105)

    BalasPadam
  106. Saya ingin melepaskan pusaka kyai naga halimunan lok 13,, panjang sluruh 50cm,,
    Bila pegang bilah keris,( telapak tangan terasa sejuk 'hingga pergelangan tangan)
    Orginl antik,,
    Minat washap (0196083105)

    BalasPadam
  107. Masukkan ulasan anda.
    saya ingin melepaskn keris sundang melela bsi hitam..call 0138834116.siapa cpt rezkinya lh..

    BalasPadam
  108. Assalamualaikum..saya ada 2 keris lama yang nak dijualkan kli ada yg berminat wasap saya 0177634319

    BalasPadam
  109. assalamualaikum...keris kecil jantan dan betina hendak dilepaskan...01112105850

    BalasPadam
  110. Keris Nagososro, Badik, Keris Picit, Keris Pecah Tengah ingin di lepaskan...0133234856. Semuanya indah.

    BalasPadam
  111. Assalamualaikum... Sy ada 1 badik bugis yg terpaksa di lepaskan sebab nk guna duit... Boleh hubungi sy d 0179301676....

    BalasPadam
  112. Assalammualaikum.sy ada satu keris nogo sosro.diberi pada sy pada usia sy 15 thn. Sy tk berapa tahu tentang krris ni.tktahu nk lepas atau simpan.dh 20 thn sy simpan sebagai koleksi.mohon pencerahan tentang keris ini.0177135909

    BalasPadam
  113. Assalammualaikum.sy ada satu keris nogo sosro.diberi pada sy pada usia sy 15 thn. Sy tk berapa tahu tentang krris ni.tktahu nk lepas atau simpan.dh 20 thn sy simpan sebagai koleksi.mohon pencerahan tentang keris ini.0177135909

    BalasPadam
  114. Assalamualaikum
    Saya memiliki
    Keris lama untuk di maharkan

    Untuk mengetahui lebih lanjut
    Wassp no 010-3707508

    BalasPadam
  115. Asalam sy ad keris lama utk dilepas kan perninggalan atok moyang sy ciri2 keris bentuk Alif sy tak berani utk simpan jika berminat blh what app /call 01125594230 (adam)

    BalasPadam
  116. Saya mencari keris yang boleh berdiri di atas sejadah dan bergerak..boleh wasup sya..0179180205

    BalasPadam
  117. salam semua,sy ade koleksi keris utk dilepaskan.
    antaranya keris hukum.jika berminat.wasap-0108989197.
    COD area Nilai,seremban Negeri Sembilan.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Blog Saya

Diri Masih Mencari

Saya merupakan seorang yang masih mentah dan masih mencari ilmu, blog ini di lahirkan sebagai tempat untuk berhubung dan mencari kenalan, bagi sesiapa yang mengetahui tempat membuat/ menempah parang, keris, sarung parang/keris bolehlah berkongsi, juga untuk memartabatkan senjata ini agar tidak luput ditelan zaman. Hargailah seni yang kita miliki






Catatan Popular