banner

PENAJA

PEMINATKERIS
TERJAH
TERJAH
DIARIHAMIL
MYFADHLINSAKINA
MYFADHLINSAKINA
GELOMBANGPUTIH
GELOMBANGPUTIH
TERJAH
Advertise Now!
LETAK MAKLUMAT IKLAN
LETAK MAKLUMAT IKLAN

nuffnang 3

Peminat

Jumaat, 22 April 2011

Pendinding Memasuki Hutan

Bismillah walhamdulillah...wa ba'du.

Hutan diantara tempat yang disukai oleh makhluk Halus. Tak kira JIn kafir atau islam, mereka lebih suka berkampung di dalam hutan. Ini kerana hutan adalah tempat yang sunyi dari penempatan manusia.

Jika kita memasuki kawasan mereka (hutan), maka kita perlu berlindung dengan Allah S.W.T daripada terkena niat jahat mereka terhadap kita. Tidak lupa juga, kita perlu bertujuan dengan baik apabila memasuki kawasan mereka dengan tidak berbuat maksiat dan sebagainya.

Kadang-kadang apa yang kita terjumpa di dalam hutan adalah barang-barang kepunyaan mereka (Jin). Mungkin ini kerap berlaku sehinggakan ada yang marah kepada kita dan dengan mudah akan membalas dendam kepada kita.

Pernah diceritakan seorang yang telah memasuki hutan. Dia tersepak tunggul kayu yang mneyebabkan dia jatuh tersungkur. Apabila sekembalinya ke rumah dia seolah-olah dirasuk hantu. Rupa-rupanya setelah dirawat oleh seorang pngamal perubatan islam, dia telahpon majnun (diJINkan) oleh sebuah keluarga JIN. Semasa rawatan dilakukan terhadapnya, Mu'alij (perawat) dapat berdailog dengan JIN tersebut. Apabila ditanya kenapa merasuki badan manusia ini?. Maka jawab JIn tersebut, dia merasuki manusia tersebut disebabkan berasa marah kerana telahpun menyepak dapur masaknya yang dikatakn tunggul kayu tadi. Lalu diberi peringatan kepadanya bahawa manusia itu tidak sengaja dan tidak tahu akan hal demikian. Jin tersebut akur dan meninggalkan jasad manusia tersebut.

Perkara inilah yang perlu kita jaga dengan meminta pertolongan dan penjagaan dari yang maha kuasa yakni Allah s.w.t dengan membaca ayat-ayat ataupun kalimah-kalimah Haq Allah s.w.t.

Berikut adalah bacaan ketika kita hendak masuk ke hutan atau sekiranya kita membuat khemah di dalam hutan, kita 'pagar'kan khemah tersebut dengan ayat-ayat suci di bawah :

1) Al-Fatihah
2) Ataul Qursi
3) ".. Bismillahillazi, Layadhurruhu ma'asmihi syai un, fil ardi, Wala fissamaak, Wahu assami'ul 'aliim.."
4) 3 Qul ( niat pendinding )

- Surah Al-Ikhlas
- Surah Al-Falaq
- Surah An-Nass

Semoga usaha kita mendapat inayah dan nusrah dari Allah yang mencipta segalanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Senarai Blog Saya

Diri Masih Mencari

Saya merupakan seorang yang masih mentah dan masih mencari ilmu, blog ini di lahirkan sebagai tempat untuk berhubung dan mencari kenalan, bagi sesiapa yang mengetahui tempat membuat/ menempah parang, keris, sarung parang/keris bolehlah berkongsi, juga untuk memartabatkan senjata ini agar tidak luput ditelan zaman. Hargailah seni yang kita miliki






Catatan Popular